Moja lista blogów

sobota, 17 sierpnia 2019

Bananowe konstrukcje.


Choć umiem  szyć, to  nie jestem  wyedukowaną specjalistką od konstrukcji wykroju. Konstruowanie wykroju odzieży, to sprawa   wcale nie łatwa i jeśli ktoś zna tajemnic tej sztuki, to  z wykrojem i szablonami nie da sobie rady. Ja..., mam to szczęście, że taką konstruktorkę wykroju, mam w swoim domu. Moje  córka posiada taka profesję.  Gdy czasem przyglądałam się jak ona zdejmuje miarę,  robi  masę  wyliczeń, rysuje  ,,rusztowanie ,,wykroju,  modeluje go to sobie pomyślałam, ze tą metodą, żaden krawiec, nawet na  kawałek chleba nie zarobi. Tak ta czynność jest pracochłonna i wymagająca. Widziałam też jak mój Tato, który był  krawcem męskim, robi wykroje.  Przechowywał je i często  modelował je, przystosowując do sylwetki innego klienta. Po latach szycia dla siebie i dla dzieci. nauczyłam się  modelowania wykroju. Znam podstawowe  zasady wykroju, mam  książki  uczące tej czynności... i sobie  z wykrojem..., radzę sama. A jak  nie radzę, to mam w domu   fachową pomoc.  A na zdjęciach zamieszczał, zaczerpniętą z internetu wiedzę, na temat kształtowania wykroju  bananowych spódnic. Jest on trochę inny w zależność, czy to ma być spódnica   szeroka, czy wąska.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz