Moja lista blogów

wtorek, 18 października 2022

Szyj razem ze mną - suknia wieczorowa.

 Szukając inspiracji, od czasu do czasu przeglądam zwoje archiwum, w którym przetrzymuję   rękodzielnicze i krawieckie czasopisma z dawnych lat. Ten numer ,, dawnych ,, Wykrojów i wzorów ,, pochodzi z listopada 1988 roku. Pamiętam, ze wówczas właśnie  miałam zamiar uszyć sobie taką oto kreację na bal Sylwestrowy, gdyż bardzo mi się podobała.  W tamtych latach kreacji na  bale sylwestrowe miałam całkiem sporo. A preferowałam wówczas suknie...długie. A miałam te suknie właśnie dzięki temu, ze  sama sobie potrafiłam je uszyć. Dlatego szczerze zachęcam , zwłaszcza młode panie, do wypróbowania swoich sił w dziele uszycia sobie tej sukienki. Oczywiście , warunkiem jest posiadanie maszyny do szycia. Na uszycie sukienki potrzebny będzie  materiał   dzianinowy elastyczny na gorset sukienki i tkanina  na kreację wieczorowa. Obie te tkaniny w dowolnym kolorze . Na dół sukienki  należałoby wybrać jedną z tkanin wieczorowych, których mamy spory wybór.. Gorset z tkaniny elastycznej nie wymaga  wykroju z zaszewkami  na poziomie biustu i talii, gdyż tkanina elastyczna ułoży się sama. Wystarczy do dołu tego gorsetu przyszyć marszczona spódnicę.... i gotowe. Można zatem rzec, ze jest to wykrój niemal uniwersalny  i nie wymagający ..., czyli odpowiedni do uszycia dla kobiet nie posiadających w tym zakresie doświadczenia. Ten wykrój przygotowany jest w rozmiarze  164 cm wzrostu. przy obwodzie gorsu 88 cm i bioder 92 cm.. Uszycie bolerka z posiadanego wykroju jest już naprawdę proste. A formę papierową tej sukienki  udostępnię każdej zainteresowanej Pani, za niewielka opłatą. Jeśli zostaną podane wymiary, to wykrój  do nich przystosuje, czyli powiększę. A więc...szyj razem ze mną... Zapraszam



To jest elastyczna tkanina przydatna na gorset sukienki.


2 komentarze:

  1. Pomysł i sukienka bardzo fajna :) Tylko szkoda, ze nie można zobaczyć oryginału :) :) :) Pozdrawiam i czekam na więcej zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, bo sama byłabym ciekawa oryginału. Dziś już niemal wyszły z mody bale Sylwestrowe. Czas ten spędzamy na koncertach organizowanych przez nasze telewizje. No..., może jeszcze tylko w karnawale dałoby się ... gdzieś zabawić.

    OdpowiedzUsuń