Moja lista blogów

wtorek, 2 sierpnia 2016

Galowe ubranka do szkoły

Szkolny strój galowy uszyty przeze mnie.
 Zaczynamy..., ale od czego? Kreacje sylwestrowe i inne, w tej chwili odłożymy na dalszy plan. Pomyślałam, ze w tej chwili najważniejsze są dzieci, które pierwszy raz pójdą do szkoły. Wiele mam będzie miało problem, w co ubrać dziecko na tę szczególną, uroczystą i jedynę okazję w jego życiu. Moja mała modelka, poszła piewszy raz do szkoły w ubiegłym roku.  Jej mama miała doskonałe wyczucie, że dzień 1 wrzesnia minionego roku, będzie bardzo upalny. Dlatego też uszyłam mojej wnuczce galowy strój , na taki właśnie dzień. Prognoza się sprawdziło i dzień przywitania szkoły, był dla mojej wnuczki bardzo udany. Do uszycia tego stroju, wykorzystałam wykroje ze starego numeru "Wykrojów i wzorów", sprzed 25 lat, ponieważ model jest wyjątkowo wytworny i ponadczasowy. Uszyłam spódniczkę kopertową z półkola  a wdzianko przekształcilam w bolerko, które doskonale pasowało do bluzki z krótkim rękawkiem. Całość jest bardzo udana  i praktyczna.


To właśnie jest zdjęcie modelu szkolnego stroju galowego ze wspomnianego wyżej żródła. Jest to wytworny, wizytowy komplet, skladający się z  krótkiego żakiecika z bufkami z szalowym kołnierzykiem, obszytym błyszczącą, grubszą  satyną. Według opisu, z tej samej, grubszej granatowej satyny, uszyta jest rozkloszowana spódniczka z pólkola, przymarszczona do paska. Wykrój jest przystosowany dla dziewczynki o wzroście  134 cm i obwodzie klatki piersiowej 66 - 70 cm.  Jesli zdołasz swojemu dziecku uszyć sama taki strój, by niewielkim kosztem je elegancko ubrać na jego pierwszy dzień w szkole, to służę kserokopią wykroju. Cena 30 PLN + koszt przesyłki listem poleconym. Mój adres e-mailowy jest na blogu sincreart.blogspot.com / wkrótce będzie również tu/.
A to są szablony wykroju, stroju galowego dla dziewczynki, w miniaturze.
Propozycja dla chłopców. Elegancka kamizelka.
Dla małych mężczyzn, też mam propozycję na elegancką kamizelkę, która swietnie skomponuje się z białą koszulką. Kamizelka chlopięca jest uszyta z granatowego materiału. Jej  szalowy kolnierz został wykonany z błyszczącej, grubszej, granatowej satyny. Całość jest wytworna i elegancka. Wykrój jest przystosowany do wzrostu 122 cm i obwodu klatki piersiowej 62 - 64 cm. Trzeba będzie go trochę powiększyć, by przystosować do rozmiarów dziecka. Kserokopię wykroju udostępnię za 20 PLN + koszt przesyłki listem poleconym. Kontakt ze mną j.w. Na ostatnim zdjęciu - archiwalny numer "Wykrojów i wzorów" - skąd zaczerpnęłam zdjęcia  tych propozycji. Foto stroju uszytego przeze mnie: Lucyna Siring
Szablony wykroju chłopięcej kamizelki, w miniaturze.A na zdjęciu mój pomysł na galowy strój dla dziewczynki. Było w tym dniu ciepło i upalnie i moja mała uczennica czuła się  w nim doskonale.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz