Moja lista blogów

środa, 8 lutego 2017

W moim stylu

 " Moda przemija, styl pozostaje" - powiedziała kiedyś Coco Chanel. Co to właściwie jest styl, a czym jest moda? Co to znaczy mieć własny styl? Nie ma  jakiejś konkretnej interpretacji tego pojęcia.  Okazuje się bowiem, ze jest to coś nieuchwytnego, indywidualnego, właściwego jedynie dla danej osoby.W stylu nie obowiązuje zadna lista zasad, a moda jest jedynie trendem obowiązującym w danym sezonie. Styl, chociaż zazwyczaj kojarzy się z modą, to  jest jednak  zbiorem cech człowieka, związanych z jego indywidualnymi upodobaniami, przekonaniami, pasjami, wyznawanymi wartościami, sposobem zachowania się, eksponowania swojej postaci, sposobem ubierania się, otaczania się  wybranymi przedmiotami itd. W ten właśnie sposób chcemy zamanifestować otoczeniu, kim jesteśmy, jaka jest nasza tożsamość,  indywidualność, cechy właściwe tylko dla nas, jedyne w swoim rodzaju, trudne do podrobienia. Chcemy nosić ubrania, w których się dobrze czujemy, w których wyglądamy, naszym zdaniem atrakcyjnie, które podkreślają walory naszej sylwetki, w których jesteśmy zauważalni w tłumie.  Osoby, które maja własny styl, są zapamiętywane i rozpoznawalne, własnie z powodu tych indywidualnych upodobań modowych i nie tylko, bo styl to przecież nie tylko moda. Nie jestem zawodowa krawcową, ale wyrosłam w domu, gdzie krawiectwo było zródłem utrzymania mojej rodziny. Dlatego zapewne moje potyczki ze sztuką krawiecką, rozpoczęły się tak wcześnie, oczywiście od szycia ubrań dla lalek.: Ale kiedy podrosłam, żadna krawcowa nie mogła dogodzić mi w szyciu. żadna bowiem nie widziała mojej sylwetki, tak jak  ją chciałam  widzieć. Zadna nie potrafiła wykreować dla mnie odzieży takiej, w której czułabym się atrakcyjnie, w której akceptowalabym sama siebie.  I tak, stałam się kreatorką swojego stylu i ubioru,  dla samej siebie.  Nauczyłam się szyć, bo  miałam zawsze w domu mistrzów i czeladników krawiectwa, więc  nauka nic mnie nie kosztowała. Dzisiejszy mój styl jest daleko inny , niż ten z młodosci. Kobieca sylwetka, w ciągu życia kilkakrotnie się zmienia. Dziś nie jestem już  młoda kobietą z nienaganna sylwetką i talią osy. Ale i w takich zewnętrznych warunkach, wciąż odnajduję swój styl. Zmieniła się moja sylwetka, styl jednak pozostał.. Dziś są to ciuszki , w stylu prezentowanym na tych zdjęciach. Chociaż to tylko kilka z nich. I wcale nie muszę  unikać nawet najnowszych rozwiązań i projektów w modzie. Każdy  bowiem da się  zaadoptować do... mojej, już niedoskonałej sylwetki. Zdjecia. Zródło; Pinterest
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz